Sunday, May 15, 2016

Perempuan Di Uji

haa selalu sangat aku baca "perempuan di uji sewaktu lelaki itu susah dan lelaki diuji sewaktu mereka senang" wallahu'alam.

ak dh cuba sedaya upaya aku untuk tahan ujian sewaktu lelaki itu susah.. aku meletakkan situasi di mana aku sentiasa faham akan keadaan dia yang tak boleh nak beri aku rasa seperti orang2 lain yang bercinta dimanjakan dengan pelbagai hadiah and surprise!! hehehe.. alhamdulillah.

tp tak apa, aku bahagia je keadaan aku macam tu sekurang kurangnya aku tak dimanjakan dengan harta benda.. huhu.. tapi apakan daya mungkin dia dh selesa dengan hidup dia yang lebih bahagia untuk tolak aku ketepi dalam keadaan aku terkontang kanting baru masuk kerja.. hahaha! tak apa lah.. aku mungkin akan sedih, sebab aku dah tak dapat nak kongsi apa yang aku belajar, pengalaman baru aku kat tempat kerja, jatuh bangun aku.. hmm.. ak cerita dengan Allah aje lah.. nanti biarlah Allah sampaikan kepada hati2 yang sudi nak dengar.. haha! sedihnyaa ayat kau zaaaaa... 

oh pasal diuji tu.. hmm.. sebagai limitation pada diri aku.. aku rasa aku pass lah juga ujian sedemikian kot.. haha! syukur alhamdulillah.. apa yang aku selalu simpan dalam hati "aku takkan tinggalkan orang yg tgh susah demi mencari org yg lebih senang" aku tak buat.. syukur.. syukur.. kekuatan mcm tu still ada dalam diri aku.. *blushing sorang sorang.. haha

tak apa, kalau manusia benci kita.. x apa.. jangan Allah benci kita sudah lah.. wallahi , aku tak benci pun pada dia yang telah buat aku sampai mcm ni.. xpe lah.. mungkin pilihan di hati dia jauh lebih baik daripada aku.. mungkin? eh x laa.. PASTI! hehe.. 

No comments:

Post a Comment